piątek, 8 lipca 2011

Do kogo po ekspertyzę?



Wykańczam nowo wybudowany dom. W renomowanej firmie zamówiłem zestaw mebli kuchennych wraz z montażem za 25 000 zł. Po trzech miesiącach użytkowania okazało się, że meble są wadliwe, z szafek odchodzi okleina, urywają się zawiasy, pękł blat. Sprzedawca początkowo uznał reklamację, ale po wycenie kosztów naprawy stwierdził, że to nasza wina i naprawi uszkodzenia tylko wtedy, jeśli mu udowodnimy, że są to wady produkcyjne lub montażowe. Do kogo możemy się udać po pomoc?

Zdarzają się sytuacje, że konsument musi udowadniać sprzedawcy, iż towar u niego zakupiony okazał się wadliwy.
Wówczas nie pozostaje nic innego, jak powołać własnego rzeczoznawcę. Po zbadaniu sprawy określi on, jakie są przyczyny uszkodzeń. Czy powstały one z powodu wad produkcyjnych, czy też niewłaściwego użytkowania lub eksploatowania, a następnie wyda w tym zakresie pisemną opinię.
Listy rzeczoznawców zajmujących się sprawami jakości produktów lub usług można znaleźć w wojewódzkich inspektoratach inspekcji handlowej. Powołanie rzeczoznawcy i uzyskanie opinii wiąże się z kosztami, które uzależnione są od jej przedmiotu i mogą wynosić nawet kilkaset złotych.
Należy pamiętać o tym, że w przypadku takich sporów konsument może liczyć na fachową pomoc Inspekcji Handlowej, która ma uprawnienia do prowadzenia działań polubownych i mediacyjnych między konsumentami i przedsiębiorcami.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz