piątek, 1 lipca 2011

Taras - jak duży? Z której strony? Z daszkiem?



Forum w internecie.
Mamy taras o powierzchni około 8 m² i wydaje mi się trochę za mały. zone
Ja mam dwa tarasy – od wschodu przy kuchni 15 m² i przy salonie od po­łudnia około 40 m². Twoje 8 m² to raczej tarasik – jeśli macie możliwość, powiększcie go. Wojtek62
Taras wielkości 8 m² odpowiada rozmiarom balkonu. Wystarczy dwóm osobom na wypicie porannej kawy przy małym stoliku. Jeżeli macie większą rodzinkę, lubicie gości, wypoczynek i kulinaria na wolnym powietrzu, taras musi być większy – szerokości minimum 3,5 m. Honorata
Ja mam taras zadaszony, od strony północnej, około 10 m². Gdy w upalny dzień chcę się napić kawki na świeżym powietrzu, mam cień. Wieczorkiem, jak się robi chłodno i mam ochotę na piwko, to na tarasie akurat świeci zachodzące słonko, więc jest przyjemnie. Kiedy deszczyk pa­-da, to też mogę posiedzieć na tarasie, bo nie zacina. Sąsiedzi z naprzeciwka zro­bili sobie taras od strony południowej. Gdy świeci słońce, nie da się tam wysiedzieć. Magdzia
Mój taras rozciąga się na całej szerokości domu od południa, ma 10 x 3 m, będzie w połowie zadaszony. Ew-ka
Przyjęło się, że taras musi być od południa al­bo zachodu, a to nie jest do­-bre rozwiązanie. Taki taras jest wciąż atakowany przez słońce – nie sposób na nim wysiedzieć. Jeśli do tego jest
niezadaszony, w praktyce zostaje wyłączony z użytkowania. Bardziej funkcjonalny jest taras od północy. Podobnie jak wyjście na taras z kuchni, a nie z salonu. Po prostu to w kuchni najczęściej mamy ochotę na to, by wziąć talerz z kanapką, zrobić krok i już być na świeżym powietrzu. Gość
U mnie taras o powierzchni 14 m² jest w pełni zadaszony. Kierunek południowy zachód. Po 17 trudno wysiedzieć, tak przypieka. Jest super, jak pada – jeśli nie zacina od zachodu. neptunek
Mam taras, 23 m², strona wschodnia. Jest w sam raz: mieści się stolik, cztery krzesełka z wikliny i mnóstwo donic z kwiatami. Jest częściowo zadaszony. Uważam, że kierunek wschodni jest najlepszy. Rano przyjemne słoneczko, a po południu półcień. Lia
U mnie taras ma aż 50 m² – niezadaszony, od południa. Wiem, że może to trochę dużo, ale tak wyszło, bo mam dom parterowy z trzema wyjściami na taras. bedi
Nasz taras usytuowany od strony południowo-zachodniej ma około 20 m² i jest całkowicie zadaszony. Powinien się sprawdzić jako osłona zarówno przed słońcem, jak i deszczem. Maxtorka
Mój taras ma ponad 30 m². Częściowo zadaszony. Stoi na nim murowany grill, stół, ława, krzesła, parasol, bujawka na cztery osoby, leżanka i jeszcze można tańczyć. benezis
Nasz taras nie jest jeszcze gotowy, ale będzie na tyle duży, żeby postawić na nim stół i krzesła dla sześciu osób. Koniecznie muszą się zmieścić dwa leżaki, w przyszłości planujemy zadaszenie nad częścią jadalną. W sumie taras będzie miał około 20 m². mysia
Mamy piękny taras od południa, około 22 m². Do tego wielkie okno balkonowe o powierzchni 4,5 m² – coś wspaniałego. Okno polecam! ewsco
Po długich przymiarkach doszedłem do wniosku, że taras będzie miał 5,5 x 3,5 m. Długi, by taras wpisał się w odległość między oknami; szeroki, by wygodnie zmieściły się na nim stół
i z obu stron krzesła. kze
Często miewamy gości. Nasz taras będzie spory: długość 8 m, szerokość 3,5 m. Zadaszony. Newfie
20 m² od południa. Można się ładnie opalić. Taras jest na poziomie zero, ale mam wysoko posadowiony dom. Chcąc zejść z tarasu, trzeba pokonać pięć stopni. gogo5660 
Mam taras o powierzchni około 30 m², w połowie zadaszony. Pod dachem jemy czasem posiłki, przyjmujemy gości. Na niezadaszonej części tarasu można się opalać, w upały lepiej postawić leżak na trawie – przy ścianie jest za gorąco. Ostatnio zrobiliśmy dodatkowy tarasik przy domku gospodarczym. Chodziło głównie o widok, jaki teraz mamy na nasz dom. D`arek
A ja planuję taraso-werandę. Będzie miała 8 m² i będzie od góry zasłonięta balkonem. Dyletant

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz