wtorek, 12 lipca 2011

Kto odpowiada, gdy producent zniknął?





Kupiłam rok temu komplet okien do całego domu, na które producent udzielił pięć lat gwarancji. Ponieważ okna są wadliwe (uszkodzone zamki i zawiasy), postanowiłam je reklamować, ale sprzedawca poinformował mnie, że producent już zakończył działalność. Czy mogę reklamować okna u sprzedawcy?
Tak, można reklamować wadliwe okna u sprzedawcy. W udzielonej przez producenta gwarancji powinno się znaleźć stwierdzenie, że gwarancja na sprzedany towar konsumpcyjny (w tym przypadku okna) nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza uprawnień kupującego wynikających z niezgodności towaru z umową. Jest to zgodne z art. 13 ust. 4 ustawy z 27 lipca 2002 r. (Dz. U. nr 141, poz. 1176 ze zm.). Jeśli kupujący nie chce lub nie może skorzystać z gwarancji, bo gwaranta nie ma, a następca nie jest znany, sprzedawca ma obowiązek przyjąć i rozpatrzyć reklamację.
Konsument powinien jednak przestrzegać obowiązujących terminów: zawiadomić sprzedawcę o niezgodności towaru z umową przed upływem dwóch miesięcy od stwierdzenia czy też zauważenia tej niezgodności oraz zgłosić ją nie później niż w ciągu dwóch lat od wydania towaru przez sprzedawcę.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz